Jak pisać treści na stronę internetową?

Jak pisać treści na stronę internetową? Wskazówki

Optymalizacja treści na stronie internetowej, głównie sprzedażowej, to duża wartość przekładająca się realnie na zainteresowanie grupy docelowej, użytkowników i na budowanie silnego autorytetu. To właśnie autorytet sprzedaje długoterminowo, a przez to marketing internetowy coraz bardziej stawia na artykuły sponsorowane oraz na ideę marketingu treści (content marketingu). Jak pisać treści na stronę internetową, aby były zgodne z założeniami SEO i jednocześnie wyróżniały się atrakcyjnym formatem dla odbiorców?

Zasada niecierpliwości czytelnika w internecie

Można powiedzieć, że do końca przeczyta się wyłącznie bardzo merytoryczny tekst, odnoszący się do skomplikowanego, a jednocześnie popularnego problemu. Większość czytelników szuka szybkich rozwiązań (stąd właśnie zasada niecierpliwości), zatem nie dokładaj niepotrzebnych informacji, tylko możliwie najszybciej przejdź do konkretów. Odpowiedzi umieszczaj już na początku artykułu. Dlaczego jest to tak ważne założenie? Zapewnia ono szacunek autora do czytelnika, a to przekłada się na więcej odwiedzin strony w przyszłości, na pozytywne komentarze, a nawet polecenia w mediach społecznościowych. Konkret to wyznacznik profesjonalistów. Dobre artykuły sponsorowane dzielą się na części. Pierwsza jest zazwyczaj krótka i skupia się na wyjaśnieniu problematyki, natomiast następna omawia bardziej skomplikowane zagadnienia, których odbiorcy są dociekliwi.

Jak zainteresować czytelnika?

To zadanie wymagające dobrego przygotowania merytorycznego, a także odpowiedniej organizacji tekstu. Nie publikuj w kolumnach bez odstępów, tylko dziel artykuł pod kątem tematycznym. Stosuj właściwie nagłówki, zgodne ze strukturą pozycjonowania, a także wypunktuj najważniejsze rzeczy. To ukłon w stronę czytelników, wykorzystujących na co dzień urządzenia mobilne. Na smartfonie znacznie lepiej przegląda się tekst z wypunktowaniami, dobrze rozbitymi akapitami niż czytając dłuższe bloki. Przed stworzeniem tekstu poznaj lepiej potrzeby czytelników, a do tego przyda się profesjonalna analiza słów kluczowych. Musisz wiedzieć, co użytkownicy wpisują, żeby odnaleźć Cię w wyszukiwarce, w wynikach organicznych. Po publikacji treści pod kątem popularności, aktualizuj dane, monitoruj zainteresowanie, zarówno w komentarzach, jak i w social media. Najlepiej od razu podzielić się artykułem na profilu w mediach społecznościowych, ponieważ zwiększy to jego widoczność. Są to podstawowe działania marketingowe.

A może dywersyfikacja treści?

Bardzo dobrym podejściem jest samodzielne pisanie publikacji, a jednocześnie zlecanie stworzenia treści na stronę internetową przez wyspecjalizowane agencje copywriterskie, często zatrudniające specjalistów w tej dziedzinie. Przykładem będzie m.in. https://contentcloud.pl/. Współpraca z copywriterem przekłada się na większą dywersyfikację artykułów, na uwzględnienie zasad SEO oraz na utrzymanie harmonogramu. Blogi, które nie tworzą regularnie nowych treści, bardzo szybko znikają, ponieważ nie skupiają na sobie wystarczającej uwagi, przez co odnotowują gorsze wyniki sprzedażowe. Nawet sklepy internetowe prowadzą własne blogi ze względu na potrzeby klientów. Odpowiednio przekazane informacje są częścią procesu pozycjonowania. Powiązania z odnośnikiem zwiększą pozycję w wynikach organicznych.

Warto budować autorytet w grupie docelowej

Czy wiesz już, jak pisać treści na stronę internetową, aby wzbudziły zainteresowanie? To oczywiście trudna sztuka, wymagająca cierpliwości, analizy potrzeb czytelników, słów kluczowych oraz trendów w marketingu internetowym. Pamiętaj, że profesjonalna treść, często dotycząca trudnych zagadnień, niesie wartość edukacyjną, która jest inwestycją w wizerunek, autorytet, a ponadto w realną sprzedaż. Copywriter to już nieodłączony partner właścicieli sklepów internetowych. Współpraca w zakresie tworzenia treści dedykowanych stronom internetowym, nie ogranicza się już do pisania artykułów, ale również opisów produktów, a nawet do marketingu szeptanego (komentarze, pozytywne opinie). Nie zabieraj możliwości czytania artykułów odbiorcom. W zamian za rozwiązanie ich problemów, poproś o e-mail, numer kontaktowy, co może zwiększyć konwersję sprzedaży, bez nachalnego traktowania potencjalnego klienta. Tworzenie unikalnej, oryginalnej treści to już obowiązek każdej działalności w sieci, myślącej poważnie o odniesieniu sukcesu sprzedażowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *