Jak działa landing page?

Przekształcanie gości na Twojej stronie w odbiorców usługi to pierwszy krok w tworzeniu relacji między Twoją firmą a potencjalnym klientem – wszystko, co musisz wiedzieć o tym, czym są strony docelowe i jak one działają, znajduje się tutaj.
Są cennym narzędziem do generowania teoretycznych konsumentów, według badania MarketingSherpa, w swoich strategiach regularnie wdraża je około 67% średnich firm.
Jeśli zainteresowani zostaną przekierowani na witrynę przez link w Twojej kampanii, biuletynie lub poście w mediach społecznościowych, w jakiś sposób wzbudziłeś ich zainteresowanie wydarzeniem, organizacją charytatywną lub czymkolwiek innym, co promujesz. Ponieważ mieli kontakt z treścią, w którą kliknęli, prawdopodobnie mają już trochę kontekstu na ten temat. Dlatego najpewniej będą dalej na ścieżce użytkownika jako osoba trafiająca do Twojej witryny z informacyjnego zapytania w Google. Oznacza to, że szanse na konwersję (subskrypcja, zdobycie biletów lub zakup czegoś) są większe. Dlatego warto skupić się na działaniu użytkownika. Teraz musisz tylko upewnić się, że ta czynność jest tak prosta, jak to tylko możliwe!

Co to jest landing page?

Landing page to strona w Twojej witrynie, której celem jest przekształcanie odwiedzających w potencjalnych klientów. Różni się od innych w Twojej witrynie tym, że spełnia oba poniższe kryteria:

  • Ma formularz, który umożliwia zebranie informacji o odwiedzającym, w zamian za żądaną ofertę.
  • Służy do przekształcania odwiedzających w potencjalnych klientów (strona główna z kwestionariuszem nie liczy się jako landing page, ponieważ ma też inne zastosowania).

Mówiąc najprościej, to dowolna strona, która zawiera formularz i nie zawiera innych elementów rozpraszających.

Jak działają strony docelowe?

  • Osoba widzi wezwanie do działania (CTA) i trafia na stronę docelową z kwestionariuszem.
  • Użytkownik wypełnia formularz, który przekształca go z gościa w potencjalnego klienta.
  • Informacje z pól kwestionariusza są następnie przechowywane w Twojej bazie danych potencjalnych klientów.
  • Reklamujesz swoje usługi kontaktowi lub leadowi na podstawie tego, co o nim wiesz.

Pielęgnowany lead z większym prawdopodobieństwem stanie się marketingowym potencjalnym klientem (MQL) i szybciej przejdzie przez lejek marketingowy. Pomaga to wykazać zwrot z inwestycji (ROI) działań marketingowych i zapewnia zadowolenie zespołu sprzedaży.
W logistyce strony docelowej wymieniasz równie ważne informacje bez względu na to, po której stronie komunikacji się znajdujesz. Gość wypełni formularz na Twojej landing page, ponieważ wierzy, że treść, do której uzyskuje dostęp, będzie dla niego przydatna, a marketer chętnie przekaże ją odwiedzającemu witrynę, ponieważ może wykorzystać cenne informacje, które udostępnia w przyszłych działaniach marketingowych. To sytuacja korzystna dla wszystkich.

Dlaczego landing pages są przydatne?

To, co sprawia, że strony docelowe są cenne, to fakt, że mając adres e-mail, można rozpocząć proces pielęgnowania relacji z potencjalnymi klientami za pomocą wysyłanych ręcznie lub całkowicie zautomatyzowanych sekwencji wiadomości.
Ten precedens odgrywa ważną rolę w przekształcaniu zainteresowanego i docelowego leadu w klienta. Bez landing page, która przekształca anonimowego gościa w zestaw danych takich jak adres e-mail i imię, nigdy nie masz możliwości sprawdzenia, czy ruch na Twojej witrynie jest odpowiedni dla Twojej firmy i marki.
Podczas pielęgnowania leadów możesz dowiedzieć się więcej o swoim potencjale sprzedażowym – w tym o tym, gdzie jest on w procesie zakupu – a potencjalny klient dowiaduje się więcej o Tobie, Twojej organizacji i oferowanych przez Ciebie rozwiązaniach oraz produktach.
W trakcie tego procesu możesz przedstawić przykłady rozwiązania danego problemu i rozpocząć dostarczanie informacji i edukacji na temat problemów, z którymi może zmierzyć się Twój lead.
Możesz także skierować potencjalnego kupującego do określonych części witryny i dodatkowych ofert w celu dalszego rozwoju relacji klient-usługodawca.