reklama

Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Wysoka pozycja w Google to gwarancja sukcesu. Zasada ta dotyczy zarówno firm działających w obszarze e-commerce, jak i serwisów informacyjnych czy nawet blogów osobistych. Ale zdobycie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania wcale nie jest takie proste – konkurencja jest ogromna, a treść i strona muszą spełnić wygórowane wymagania. Na szczęście istnieje skuteczny sposób na poprawienie pozycji w wyszukiwarkach. Jak działa pozycjonowanie stron w Google i co warto o nim wiedzieć?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Zanim wyjaśnimy, jak działa pozycjonowanie stron, wytłumaczmy, o czym tak naprawdę mówimy. Pozycja strony internetowej w Google zależy od szeregu czynników. Część z nich dotyczy technicznych parametrów samej witryny (np. szybkość ładowania treści, jakość kodu), ale najważniejsze są dwie kwestie – jakość treści zamieszonej na stronie oraz liczba i jakość linków, które do niej prowadzą. Google oraz inne wyszukiwarki premiują serwisy, które dostarczają użytkownikom wartościowych i sprawdzonych informacji. Im lepszy tekst, tym wyższa pozycja w Google. Oczywiście równie duże, a często nawet większe znaczenie ma linkowanie, czyli hiperłącza prowadzące do strony internetowej. W ich przypadku liczy się nie tylko ilość, ale też jakość. Zasadniczo to właśnie ona jest najważniejsza. Google traktuje linki z wiarygodnych, dużych serwisów jako gwarancję jakości treści na stronie, co sprawia, że znacząco podnosi się ona w wynikach wyszukiwania.

Jak działa pozycjonowanie stron?

Skoro wyjaśniliśmy już, co wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, przyszedł czas na wyjaśnienie szczegółów. Pozycjonowanie stron – jak to działa i co warto o nim wiedzieć, by osiągnąć jak najlepsze wyniki w Google? W praktyce pozycjonowanie to ogół działań mających na celu poprawę widoczności strony w Google. Nazwa pochodzi z języka angielskiego. Wzięła się od skrótu SEO, czyli search engine optimalisation. W ramach działań z tego zakresu podejmuje się próby, które mają ulepszyć warstwę techniczną samej strony, polepszyć jakość zawartych na niej treści oraz zdobyć nowe, wartościowe linki, które przełożą się na znaczące wzrosty w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że działania te są mocno nakierowane na określony efekt, a dobry specjalista od SEO musi wiedzieć, co chce zrobić. W większości zajmują się tym profesjonalne agencje SEO, które znają się na rzeczy i wiedzą, jak osiągnąć konkretne, wymierne efekty: https://adshock.pl/pozycjonowanie-lokalne/pozycjonowanie-stron-szczecin/. Często pozycjonuje się stronę pod konkretne, popularne frazy – w ten sposób można łatwo zdobyć pierwsze miejsce w Google w przypadku zapytań, które zdarzają się relatywnie rzadko.

Jakość treści a pozycjonowanie

Ważnym elementem pozycjonowania jest poprawa jakości treści znajdujących się na stronie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, bo stworzenie dobrze zoptymalizowanych artykułów blogowych zajmuje ogrom czasu. Jeśli mówimy o treści wysokiej jakości, copywriterze, z reguły otrzymuję od 15 do 40 złotych za każde napisane 1000 znaków ze spacjami, a w przypadku bardzo niszowych tematów cena ta może być dużo wyższa. Oczywiście można też zapłacić za tańsze artykuły, ale zazwyczaj będą one dużo gorszej jakości, co negatywnie odbije się na pozycji serwisu w Google. Nie należy przesadzać i spamować dużą liczbą tekstów – zamiast tego warto opracować strategię tworzenia i publikacji treści, która zapewni powolne, ale stabilne pojawianie się nowych artykułów na stronie.

Wpływ linków na pozycję w Google

Kolejną istotną kwestią pod kątem SEO jest zdobywanie wartościowych linków. Najczęściej robi się to przez publikacje sponsorowane – opłaca się wstawienie artykułu z linkiem na stronie współpracującej. Również i to ma swoje koszty, choć agencje SEO stosują też czasami inne sposoby na zdobywanie wartościowych hiperłączy. Google traktuje linki jako potwierdzenie, że treść zawarta na stronie jest przydatna dla użytkowników. To właśnie dlatego od ich liczby i jakości zależy to, jaką pozycję w Google zajmuje strona internetowa.