Najnowsze informacje dla rolników

Dzisiejsze media starają się niewiele mówić o rolnikach. Najczęściej mówi się o nich latem, gdy uporczywe susze powodują duże straty plonów. Co prawda w telewizji publicznej emitowane jest krótkie pasmo im poświęcone, czyli „Agrobiznes”, ale jest to kropla w morzu potrzeb. Skąd rolnicy mają dowiadywać się informacji, które ich stricte dotyczą? Sprawdź nasz artykuł!

Dlaczego w telewizji nie ma wielu informacji o rolnikach? 

Niestety media od wielu lat bardzo rzadko poruszają tematy związane z rolnictwem Rzadko też możemy trafić na branżowe programy, które są im dedykowane i z których mogliby wynieść pożyteczne informacje. Media dziś głównie szukają sensacji, a ciężko o nią, ponieważ rolnicy to grupa zawodowa pracująca bardzo ciężko.
Trochę przykre jest, że mówiąc o rolnikach zapewne część ma na myśli program telewizyjny „Rolnik szuka żony”, który w pewnym sensie pokazuje rolnika, jako człowieka niezaradnego, który potrzebuje pomocy z zewnątrz, by znaleźć sobie kobietę. Dziś duża część informacji przeniosła się do Internetu i właśnie tam można znaleźć wiele wartościowych treści.

Co sprawia, że Internet jest bardziej atrakcyjny dla rolników?

Przede wszystkim to, że każdy z nich może wypowiedzieć się w sprawie polityki rolnej, zbiorów czy też stanu trzody chlewnej. Internet daje ogromne możliwości dotarcia do osób, które taką tematyką nie interesują się na co dzień, tym samym mogą kogoś zainteresować swoimi problemami i poruszyć opinię publiczną. 
Internet to medium, które nie znosi manipulacji i bardzo łatwo ją odkryć. Osoby zajmujące się rolnictwem również wykorzystują to medium do tworzenia portali branżowych fachowo zajmujących się zagadnieniami rolniczymi. Dzięki takim portalom grupa rolników korzystających z takiej formy pozyskiwania informacji może dowiadywać się więcej, aniżeli tego, co usłyszą w radiu bądź telewizji. Spersonalizowanie takiego portalu na pewno pomaga osobom, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z rolnictwem, bądź też chcą dowiedzieć się czegoś nowego na temat uprawy, czy też maszyn rolniczych – w telewizji o takich sprawach praktycznie w ogóle się nie mówi.

Gdzie rolnicy mogą sprawdzać wiadomości ze świata rolniczego?

Przykładem portalu, który opisuje sytuację na wsi jest Agronews.com.pl. Jeżeli jesteś rolnikiem, bądź żywo interesujesz się tematyką rolniczą, to jest to portal dla Ciebie. Znajdziesz na nim mnóstwo informacji, a co ważne, strona aktualizowana jest na bieżąco i codziennie są zamieszczane nowe informacje. 
AgroNews jest przeciwwagą dla programu telewizyjnego Agrobiznes emitowanego w TVP1 w godzinach południowych. Poza fachowymi newsami, które poruszają sytuację w wielu zakątkach Polski, jak również z pozostałej części Starego Kontynentu oraz świata, są na niej porady dotyczące uprawy konkretnych zbóż, warzyw czy owoców. Nie da się ukryć, że takiej strony brakowało w przestrzeni publicznej, która byłaby dedykowana dla rolników i poruszałaby sprawy tylko i wyłącznie związane z uprawą.
Portal rolniczy AgroNews posiada swoją telewizję, która co pewien czas zamieszcza czy to filmy instruktażowe, czy też przedstawia fachowe analizy związane z tematami rolnymi. Dodatkowo czytelnik ma możliwość przeczytania interaktywnej gazety, w której jest wiele ciekawych artykułów z wielu dziedzin obejmujących życie rolnika. 
Serwis posiada również zakładkę „prawo”, w której zainteresowani będą mogli zapoznać się z wiadomościami dotyczącymi przepisów prawnych, również z zakresu KRUS. Takie działania sprawiają, że rolnicy są na bieżąco z sytuacją w Polsce, która dotyczy rolnictwa. Jeżeli chciałbyś znaleźć portal AgroNews w social mediach, to jak najbardziej jest taka możliwość – znajdziesz profile zarówno na Facebooku, Twitterze czy Instagramie i co ważne, są to profile, w których codziennie zamieszczane są informacje zawarte na portalu.
AgroNews to bardzo ciekawy serwis, który z pewnością powinien być odwiedzany przez osoby zajmujące się różnymi działaniami związanymi z rolnictwem. Pojawianie się najnowszych informacji jest ogromnym plusem, a wygląd graficzny zachęca użytkowników do zapoznawania się z treściami.